Monday, May 11, 2009

pemandangan pulau lang tengah terengganu




assalammualikum all....


dah lama aku x buka blog ni, besa arr buat blogg pn kerana terpaksa, di suruh olh lecturer di tambah dengan kejahilan dalam bidang it membuatkan aku jarang bukak blog.....lg satu the main cause aku tak bukak blog ni sebab aku x dak apa2 cerita nak share, idea tu agak payah untuk kuar utuk aku share cerita dengan blogger2....so, menyepi la aku...


but not now, after aku blk dari vacation dengan geng aku (GPPS) aku realize, bahawa blog ni adalah salah satu tempat yg aku blh share ngan kawan2 aku masalh, suka aku n duka aku dengan dorang suma....


nak cerita ckit la tentang percutian aku yg mmg menyeronokkan di pulau lang tengah pada 5.5.2009..mmg happening habis...


that was the first time i step in terengganu...terengganu is a nice place, but not much place that bring an entertianment to anyone who lives there...no wonder la student2 dari terengganu n kelantan bijak2 belaka...x dak tempat yang melaghakan kat sana...so everyday keja depa read books and finish their homework.....aku selute la kat budak terengganu n kelantan....


tp vacation aku bkn kat town terengganu, but at in island called lang tengah....


it is very beautiful place with crystal clear water....nice coral and beatiful fish....first expression when i was there is, im very shock of kejadian ilahi yang mmg cantik dan indah....aku bersyukur berada di bumi tuhan ni coz dapat melihat pemandangan yang begitu best sekali.... mmg tak terkata la aku.....


bukan takat tempat ja cantik n indah orang dia pn baik2 belaka, ditambah dengan makanan yg sedap2. mmg tak rugi la sapa p becuti kat situ...mmg berbaloi-baloi...bayaq RM360 ja dah bleh spent 3 days and 2 night kat situ + RM 25 utk sewa google and life jacket...


so aku sarankan sapa2 yang terigin nak wat trip g mana2 lang tengah merupakan pilihan yang tepat arr utk spa yg perlukan privacy n ketenangan bcoz tempat dia mmg sunyi n tenang di tambh dengan hecantikan alam semula jd mmg sesuai.....


so pergilah melawat ke pulau lang tengah...mmg nama ni kita jarang dengar, tp, tempat ni mmg best......sapa lg yg nk membangunkan industri pelancongan negara kita klu bukan rakyat negara kita sendirik.....so martabatkanlah tempat2 pelancongan negara kita...


k cyaaaaaaa.............

No comments: